Titel

Business Development Manager


Virksomhed

Dagrofa Aps


Frist

Lukket


Indhold

-  Bred, eksponeret rolle til at drive den strategiske agenda, business development projekter og support af topledelsen i en af Danmarks største, mest dynamiske og ambitiøse dagligvarekoncerner

Dagrofa er ikke bare en af landets største dagligvarekoncerner, men den eneste dagligvarekoncern i Danmark, som har selvstændige købmænd til at drive langt størstedelen af koncernens butikker. Dygtige købmænd som hver dag giver danskerne fødevareoplevelser og engagerer sig i lokalsamfundet. Dagrofa-koncernen driver kæderne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb – samlet set omkring 533 butikker hvoraf 55 MENY og SPAR-butikker er ejet af Dagrofa. Dagrofa Logistik A/S er også en del af Dagrofa-koncernen. Salgs- og logistikselskabet er Danmarks største fødevaregrossist og sælger både til interne og eksterne kunder. Dagrofa ejer derudover FoodService Danmark A/S, som er ledende leverandør til foodservice sektoren i Danmark. Dagrofa har en årlig omsætning på 17,45 mia. kr. (2018) og beskæftiger sammenlagt omkring 14.500 medarbejdere, inklusiv ansatte i kædebutikkerne. Dagrofas hovedkontor ligger i Ringsted.

 

Koncernen gennemgår betydelige strategiske og strukturelle forandringer med udgangspunkt i den danske dagligvarebranche, som er meget konkurrence- og transformationspræget. Afdelingen Forretningsudvikling understøtter topledelsen med at sætte den strategiske retning og eksekvere kritiske og strategisk vigtige projekter med fokus på bl.a. kommercielle synergier, excellence, reducere kompleksitet i organisationen og på tværs af værdikæden, hvilket skaber fundamentet for en finansiel sund forretning og fremtidens vækst. Derfor søger Dagrofa nu en ambitiøs Business Development Manager til at støtte Forretningsudvikling i arbejdet med at udvikle og eksekvere strategiske og forretningskritiske projekter for koncernen – en rolle, hvor der vil være rig mulighed for at sætte sit præg, gøre en forskel og blive del af et team, der sigter mod nye højder.

 

Ansvar og opgaver

Som Business Development Manager bliver du del af et dynamisk og ambitiøst team på 3 dedikerede forretningsudviklere med baggrund fra hhv. konsulent- og dagligvarebranchen. Du vil referere til Head of Business Development, som refererer til CEO, hvilket understreger, hvor tæt stillingen arbejder på topledelsen. Til daglig fungerer du som projektleder, hvor du driver egne projekter på både koncern- og forretningsniveau, og støtter op om projekter der drives af andre i teamet.

Du vil, givet projekternes karakter, styrke din værktøjskasse indenfor strategi, business development og projektledelse, og vil få stor indsigt i og eksponering på tværs af koncernen. Stillingen får desuden selvstændigt ansvar for ledelsespræsentationer op imod CEO. Der er tale om en karrierestilling, som for den rette kandidat på sigt giver muligheder for fx yderligere ansvar i afdelingen, ledelse og / eller P&L ansvar. Ansvar og primære opgaver:

 

·       Strategi – udvikling, eksekvering og opfølgning – på både koncern- og kædeniveau

·       Business Development, hvor du driver hele eller dele af projekter med fokus på bl.a. optimeringer, synergier og reduktion af kompleksitet, som skaber fundament for fremtidige vækst. Eksempler på projekter:

o   Konsolidering af selskaber

o   Udvikling af private label strategi

o   Udvikling af butikskoncepter (fx convenience og flexitar)

o   Optimering af lager- og baglandsfunktioner

o   Online- og digital strategi

o   M&A cases

o   Analyse af upstream / downstream vertikal og horisontal integration

·       Sparring med og executive assistance for topledelse; fx udarbejdelse af analyser, præsentationer for direktion og bestyrelse, strategioplæg, forberedelse af ledelsesmøder

·       Øvrige strategisk vigtige ad hoc opgaver og projekter initieret af topledelsen

 

Stillingen har base på Dagrofas hovedkontor i Ringsted, ca. 45 minutter i bil fra København.

 

Din profil
Som Business Development Manager hos Dagrofa har du ideelt:

 

·     En kandidatgrad indenfor relevant område, fx Cand.merc., Cand.polit, Cand.Scient.pol, Civilingeniør

·     Ca. 2-5 års erfaring – evt. mere – enten fra et management konsulenthus, fra strategi / business development i en større koncern, fra Corporate Finance eller som Executive Assistant, hvor du har arbejdet med flere af områderne strategi, business development, analyser og præsentationer for CxO´s

·     Erfaring med at arbejde i og lede hele eller dele af strategi-, M&A eller business development projekter

·     Stærke evner i forhold til at lave analyser og præsentationer – også for højt ledelsesniveau

·     En solid analytisk værktøjskasse, er IT kyndig og behersker især PowerPoint og Excel

 

Stikord om din jobmæssige personlighed:

 

·       Du er analytisk stærk, og har en evne til struktureret at nedbryde problemer til praktiske løsninger – og er ikke bange for ”jord under neglene” i forhold til selv at lave analyser og præsentationer

·       Du har en veludviklet projektledelsesværkstøjskasse, herunder gode kommunikations- og interessenthåndteringsevner

·       Du tager afsæt i en solid forretningsforståelse, er resultatorienteret, struktureret og har sans for detaljer

·       Du har et højt drive, er ambitiøs og motiveres af en stejl læringskurve og personlig udvikling

·       Du er er god til at skabe relationer og er tillidsvækkende, så du formår at arbejde effektivt med topledelse og kolleger på et mere operationelt niveau

·       Du er en holdspiller, der arbejder godt i teams og sætter pris på en uformel tone

·       Du trives godt i dynamiske omgivelser og en varieret hverdag

 

Dagrofa tilbyder

En nyoprettet udfordrende og alsidig stilling, hvor du har en central rolle i at hjælpe med at drive Dagrofas strategiske agenda i en konkurrence- og transformationspræget dagligvarebranche. Eksponeringen for Dagrofas øverste ledelse og brede eksponering i koncernen og dens kæder kendetegner stillingen. Der er korte beslutningsveje og fra idé til handling med masser af plads til selvstændigt initiativ i en meget uhøjtidelig kultur.

 

Bredden i stillingen er markant, da den bygger bro mellem strategiarbejde, business development, support af topledelsen, projektledelse, stakeholder management og meget andet. Stillingen giver et stærkt fundament for et solidt netværk og fremtidige karrieremuligheder, fx i form af større ansvar i afdelingen, ledelse, P&L ansvar eller lignende. Der er mulighed for en sund work-life balance og fleksibilitet med lejlighedsvist hjemmearbejde etc. Lønpakken vil udover grundløn bestå af løn, pension, bonus, mulighed for bil etc.

 

Interesseret i stillingen – dit næste karriereskridt

Focus Recruitment bistår Dagrofa i forbindelse med denne proces. Hvis du har interesse i stillingen eller spørgsmål er du velkommen til at kontakte Partner i Focus Recruitment, Steffen Marstrand på sma@focus-recruitment.dk / 5051 9215.


Focus Recruitment
H.C. Ørsteds Vej 50 C, 5.
1879 Frederiksberg C
Tel: +45 70 20 92 15
Mail: info@focus-recruitment.dk